معرفی ۵ راهکار ارزان برای افزایش قدرت موتور

راهکار های ارزان برای افزایش قدرت موتور

خب، حتماً خودروی‌تان رو به راه و مرتب است. رادیو ضبط آن خوب کار می‌کند و صندلی ها هم در سفرهای طولانی کمرتان را به درد نمی‌آورند. مرتب هم تعویض روغن می‌کنید و به کارواش می‌روید ولی بهتر نبود اگر…

مثلاً کمی تندتر می‌رفت؟ شاید وقتی از چراغ قرمز رد می‌شدید کمتر خجالت می‌کشیدید. شاید هم، فقط شاید، درسربالایی ها می‌توانستید از خودرو جلویی سبقت بگیرید.

ما نمی‌گوییم ماشین‌تان را سلطان جاده بکنید چون خرج برمی‌دارد، ولی شاید روش های ارزانی هم وجود داشته باشد.

در اینجا پنج راهکار ارائه می‌شوند که می‌توانید با به کار بستن آن ها سفرتان را مهیج‌تر و در وقت نیز صرفه‌جویی کنید. این راهکارها ارزان هستند و زیاد خرج برنمی‌دارند.

از اینکه تا انتهای مقاله امروز با اسپرت سعید همراه هستید سپاسگزاریم.

 

 

۱٫ مکش هوای تازه

وقتی می‌گویید می‌خواهید توان موتور را بالا ببرید، اولین چیزی که به شما می‌گویند این است که فیلتر هوا را عوض کنید. هزینه تعویض فیلتر هم، فقط کمی بیشتر از پول چند بسته آدامس نعنایی است. فوت کوزه‌گری این است که هوای خنک و تازه سنگین‌تر است و به این ترتیب هوای بیشتری به سیلندرها می‌رسد و با سوخت ترکیب می‌شود.

هوای بیشتر مساوی است با بنزین‌سوزی بیشتر و بنزین‌سوزی بیشتر مساوی است با قدرت و توان بیشتر. این کار در یک موتور معمولی، واقعاً قدرت را ۵ تا ۷ اسب‌ بخار افزایش می‌دهد. اگر فیلتر ماشین‌تان نو و تمیز است و موتور، هوای حسابی نوش جان می‌کند، پس سایر ترفندهایی که در ادامه مطلب می‌آید را به کار ببندید.

 

 

۲٫ سیستم اگزوز Cat-back

صاف و یکسره کردن لوله های خروجی از مبدل کاتالسیت تا سپر عقب هم بسیار مؤثر است. این کار باعث می‌شود گازهای خروجی راحت‌تر تخلیه بشوند.

تخلیه بیشتر این گازها هم به معنای وجود جای بیشتر برای هوا و بنزین است، و هوا و بنزین بیشتر هم یعنی قدرت بیشتر. البته مبدل های کاتالیست امروزی کارآمدترند و طوری طراحی شده‌اند که با موتور سازگاری بیشتری داشته باشند. البته اگر خودرو فرسوده دارید شاید بخواهید ترفندهای دیگری که در ادامه می‌آید را امتحان کنید.

 

 

۳٫ تعویض مبدل کاتالیست

وقتی خودروسازان برای اولین بار ملزم به نصب مبدل کاتالیست روی خودروها شدند، در این کار از یکدیگر پیشی گرفتند. البته این مبدل ها در زمینه بالابردن عملکرد خودرو هیچ کاری انجام نمی‌دهند، ولی به سالم‌سازی هوایی که تنفس می‌کنیم کمک زیادی می‌کنند. چندین دهه طول کشید تا مبدل های کاتالیستی ارتقاء پیدا کنند. حتی خودروهای دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی هم دارای این گونه مبدل ها بودند. به هر حال، بهتر است مبدل قدیمی خودروی‌تان را با یک مبدل جدید عوض و تفاوت در گازخور ماشین را احساس کنید. تحت هیچ شرایطی مبدل قدیمی را سوراخ نکنید… تحت هیچ شرایطی!!

 

 

۴٫ ترفندهای مربوط به تایرها

باور کنید یا نه، برای افزایش قدرت موتور، کارهای زیادی می‌توانید بر سر تایرها انجام دهید. بهتر است کار را با بالانس کردن آن ها شروع کنید. بعد تایرهای معمولی را باز کنید و یک دست تایر کوچکتر زیر ماشین بیندازید تا شتاب آن بیشتر بشود.

به طور قطع، این کار باعث می‌شود کیلومتر شمار ماشین درست کار نکند ولی ارزشش را دارد. تایرهای فیبر کربنی هم وزن ماشین‌تان را پایین می‌آورند ولی بیشتر از آن جیب‌تان را سبک می‌کنند.

 

 

۵٫ تعویض کردن کامپیوتر ماشین

اگرچه تعویض کردن کامپیوتر ماشین، برنامه‌ریزی و زمان‌بندی و میزان ترکیب بنزین و هوای آن را به هم می‌ریزد، ولی قدرت ماشین را افزایش می‌دهد. البته این کار فقط زمانی جواب می‌دهد که ماشین‌تان مجهز به توربوشارژر یا سوپرشارژر باشد و تعویض کامپیوتر ماشین های معمولی فقط  نیم اسب‌ بخار به قدرت موتورتان اضافه می‌کند.

اگر برنامه‌ریزی کارخانه یک برنامه‌ریزی محدود کننده برای موتور ماشین‌تان باشد، تعویض کامپیوتر می‌تواند خیلی مؤثر باشد ولی ممکن است هزینه زیادی برایتان داشته باشد.

 

دیدگاه‌ها ۰

*
*

Open chat
نیاز به کمک دارید پیام بزارید؟
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟پیام بزارید در اولین فرصت پاسخگو خواهم بود.