همه چیز درباره روکش فرمان خودرو

روکش فرمان خودرو

فرمان خودرو بیشترین برخورد را با دستان راننده داشته و بسیار در خطر فرسایش و پوسته پوسته شدن است. متاسفانه استفاده از مواد اولیه بی کیفیت در خودرو و تغییر جنس قطعات خودرو ها سبب شده که فرمان خودروها به اندازه گذشته از کیفیت بالایی برخوردار نباشند.

اکثر خودروسازان معتبر جهان برای فرمان و داشبورد از نوع خاصی پلاستیک فوم فشرده کمک می گیرند که حس بسیار خوبی را به راننده القا می کند اما متاسفانه خودروهای تولید داخل عموما از چنین فرمان هایی برخوردار نبوده و یک نوع پلاستیک خشک و سفت فرمان خودروهای داخلی را تشکیل می دهد.

طبیعی است که در این حالت بسیاری از رانندگان برای محافظت از فرمان و حتی گاها دست های خود اقدام به پوشاندن فرمان توسط روکش کنند. در واقع محافظ و روکش فرمان به خصوص انواع مختلف چرمی به سادگی از این قطعه خودرو محافظت کرده و از لیز خوردن دستتان راننده بر روی فرمان جلوگیری می‌کند.

در مناطق گرم و مرطوب روکش های فرمان به کمک راننده ها آمده و از لیز خوردن دستان آن ها به خصوص در مسافت های طولانی جلوگیری می کنند. به علاوه روکش ها علاوه بر افزایش جذابیت ظاهری خودرو، در نظافت و تمیز نگه داشتن فرمان نیز تاثیرگذار اند. روکش های چرمی احتیاج به دوخت داشته و با توجه به سلیقه خریدار دور فرمان قرار دوخته می شوند.

اگر روکش فرمان یا صندلی خودروی شما از نوع چرمی هستند، احتمالا با پدیده ترک خوردن روکش فرمان و ترک خوردن صندلی خودرو روبرو شده‌اید یا در آینده چنین وضعیتی را تجربه خواهید کرد.

عوامل اصلی بروز ترک در روکش فرمان و خودرو، سرمای زیاد، تابش مستقیم نور خورشید و حرارت آن هستند. اما برای جلوگیری از چنین چیزی به جز انجام دادن منظم توشویی خودرو، راهکارهایی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

جلوگیری از ترک خوردن روکش فرمان

برای جلوگیری از ترک خوردن روکش فرمان اصول زیر را به کار بندید:

با دست‌های آلوده به فرمان دست نزنید

به جز تابش آفتاب مستقیم، حرارت و سرمای زیاد، آلودگی‌های اسیدی یا حتی مواد چسبنده نیز می‌توانند به روکش چرمی فرمان صدمه وارد نمایند. به طور مثال اگر بنزین زده و دست‌هایتان نیز به بنزین آغشته شده است؛ حتما قبل از دست زدن به فرمان، دست‌های خود را شسته و تمیز نمایید. همین طور چسبناک بودن دست‌ها نیز می‌تواند به تخریب روکش چرم فرمان منجر شده و رفته رفته ترک‌هایی ناخوشایند را روی آن پدیدار نماید.

از واکس مخصوص روکش چرمی برای فرمان استفاده کنید

استفاده از واکس یا نرم کننده مخصوص روکش های چرمی، همیشه از بهترین راه حل‌هایی ست که برای جلوگیری از ترک خوردن روکش فرمان می‌توانیم به کار بگیریم. این واکس‌ها علاوه بر دوام بخشیدن و براق کردن چرم خودرو، از ترک خوردن آن و پوسته پوسته شدن چرم جلوگیری به عمل می‌آورند.

در صورت ترک خوردن روکش فرمان خودرو چه کنیم؟

اما با این همه در صورت ترک خوردن فرمان، چه باید کرد؟ در این صورت بهترین راه حل استفاده از همان نرم کننده‌های چرم است.

با استفاده مداوم از این نرم کننده‌ها، وخامت ترک‌ها را به تعویق انداخته و از پیشرفته‌تر شدن آن‌ها جلوگیری به عمل می‌آورید. اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که به روکش‌های چرم علاقه مند بوده و خواهان زیبایی بخشی به فضای داخل کابین خودروی خود هستید، باید ظرافت‌های نگهداری از این روکش‌ها را نیز به جان بخرید!

 

دیدگاه‌ها ۰

*
*

Open chat
نیاز به کمک دارید پیام بزارید؟
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟پیام بزارید در اولین فرصت پاسخگو خواهم بود.